۱۳۸۹/۰۶/۱۶

فیلم های صدا و سیما !

فیلمهای ماه رمضون امسال رو میبینید؟ درهر سه فیلم قتلی رخ داده و شیرازه خانواده سست و بی بنیان است؛ در ملکوت از دین هم مایه گذاشته اند و چرندیاتی به خورد ملت میدهند؛ در باقی فیلمها هم خرافات دینی و خشونت و روابط ناسالم اجتماعی و خانوادگی موج میزند و این روند سالهاست که ادامه دارد. سوال این است که آیا این گونه فیلم ساختن با قرض خاصی است و فکرشده به جنگ اعتقادات و روان ایرانی آمده اند تا پایه های حکومت خود را مستحکم کنند و یا اسیر بیسوادی و بی سلیقگی سازندگان فیلمها و مدیران سیما شده ایم؟ این وسط ما برای خود چه باید بکنیم؟ غذای روح خود را از کجا بجوییم؟ چه فکری میتوان کرد برای زدودن تاثیرات فیلمهای نامناسب تلویزیون که مستقیم و غیر مستقیم بر ما اثر میگذارد و زندگی سالم اجتماعی  را در معرض خطر قرار داده است؟

۵ نظر:

mydaily69 گفت...

نمیدونم کدوم شاه به بچش گفته بود که اگه میخوای به مردم حکومت کنی گشنه و بی سواد نگهشون دار .
اینم همونه دیگه ، به قولی از تاریخ عبرت گرفتند .

حامد گفت...

اگر قائل به این هستی که فیلمها باید حتما مفهومی منتقل کنند که خوب میشه در موردش بحث کرد. این فیلمها دارن واقعیت زشت جامعه رو نشون میدن. و به نظر من ایرادی هم نداره اگه بعضی سریالها به این موضوعات هم بپردازن. اما اگه فیلمها رو از جنبه هنری اونها بررسی کنی زیاد اهمیت نمیدی به اینکه توی اونها بنیان خانواده چقدر سسته، نگاه میکنی به اینکه سازنده اثر حرفی که میخواسته بزنه رو چقدر با موفقیت ارائه داده.

دفترچه يادداشت الکترونيکي گفت...

فقط جراحت!
چند تا موضوع بي ربط رو به صورت گسسته به هم ربط دادن و پيام اصلي سريال رو نميشه فهميد !
در زمينه مسائل ديني تنها فيلمها نيستن که ميخوان مردم رو منحرف کنن ، سخنرانهاي مذهبي هم در اين زمينه کمزحمت نميکشن !!چنان دين رو با خرافات درآميختن که دين در خرافات غرق شده!
اگر بخوان حقيقت رو نشون بدن که خيلي ها (سخنرانها )شغلشونو از دست ميدن
براي غذاي روح هم بايد يه فکر بهتر کنيد اگر به اميد تلوزيون بشينيد نه تنها روحتون سوء تغذيه پيدا مي کنه بلکه مسموم هم ميشه !!

ناشناس گفت...

آخه من چقدر بگم این تلویزیون ما ارزش دیدن نداره.حیف ما و حیف لحظات طلایی وقت ما که صرف این جعبه جادویی بیمصرف شود .
تلویزیون ما که الحمد لله سوخته و من بسیار شاد شدم .برای روحتان دنبال غذای خوب لطفا برید دنبال موسیقی و کتابهای مناسب .

دفترچه يادداشت الکترونيکي گفت...

آخه چرا اينقدر زود زود آپديت ميکني؟
نميخواي چيزي بنويسي !!